A A A K K K
для людей з обмеженими можливостями
Кролевецька міська рада,
Конотопського району, Сумської області

Інформація Головного управління ДПС у Сумській області

Дата: 18.12.2020 12:02
Кількість переглядів: 73

 

ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА СЛУЖБА УКРАЇНИ

ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ДПС У СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ


Інформація Головного управління ДПС у Сумській області для оприлюднення на  Вашому вебсайті:

 

Перевірки бізнесу: стан на сьогодні

Законодавчі обмеження на проведення перевірок призвели до значного зменшення їх кількості. За 11 місяців поточного року проведено 21,9 тис. документальних перевірок, за відповідний період минулого року – 36,5 тис.,  тобто на 40 відс.  менше. Перевірки проведені у 0,6 відс. усіх платників, що перебувають на обліку. З них: суб’єктів великого підприємництва – 14 відс., середнього – 2 відс., малого – 0,5 відсотка. Таким чином, малий та середній бізнес практично не перевірявся, перевірки здебільшого стосувались ризикових операцій великого бізнесу. Фактичних перевірок проведено 14,1 тис., що дорівнює показнику минулого року. Тоді їх кількість складала 14,8 тисячі.

Водночас, в умовах заборони на перевірки бізнесу податкова служба отримує численні звернення щодо порушень з питань неоформлених трудових відносин та здавання в оренду громадянами квартир без сплати до бюджету належних податків. Так, у ІІ півріччі 2020 року на адресу центрального апарату ДПС надійшло 262 звернення, в яких містилася інформація про понад 800 фактів неоформлення трудових відносин.

В черговий раз звертаємося до громадян: належним чином оформлені трудові відносини – це запорука підвищення вашого добробуту, реалізації програм соціально-економічного  розвитку, забезпечення соціального захисту працівників тощо.

Нагадуємо, що у зв’язку із запровадженням на території України карантину з 18 березня 2020 року законодавчо встановлено мораторій на проведення податковими органами документальних та фактичних перевірок, крім позапланових перевірок з питань відшкодування ПДВ та від’ємного значення з ПДВ та фактичних перевірок операцій з підакцизними товарами. З 8 серпня 2020 року знято заборону на проведення перевірок на звернення платників податків та у зв’язку з припиненням діяльності.

 

Упереджено незаконне формування 2 млрд грн податкового кредиту

ДПС викриває протиправні дії суб’єків господарювання, які незаконно формують податковий кредит з ПДВ шляхом фіктивної купівлі, зберігання та продажу оптових партій тютюнових виробів. Такі підприємства задіяні у ланцюгах постачання від легальних виробників тютюнових виробів. Для цього вони отримують ліцензії на право оптової та роздрібної торгівлі тютюновими виробами, реєструють місця зберігання у Єдиному державному реєстрі, беруть в оренду на короткий термін приміщення, подають звітність та навіть сплачують мінімальні податки. При цьому операції є фіктивними та проводяться лише на «папері».

Державна податкова служба України виявляє ризикові операції та застосовує наявні механізми, що припиняють вказану діяльність, використовуючи власні електронні сервіси.

Для руйнування зазначеної схеми протягом 2020 року здійснено одночасні перевірки у 438 місцях зберігання та торгівлі. За результатами цих перевірок встановлено, що у 169 місцях діяльність не здійснюється взагалі та не підтверджується наявність залишків сигарет у кількості 269,5 млн пачок вартістю 12,1 млрд грн, у тому числі ПДВ – 2 млрд гривень.

Таким чином, за результатами проведених заходів ДПС було упереджено незаконне формування податкового кредиту з ПДВ на суму близько 2 млрд гривень.

 

Відшкодування ПДВ не може бути предметом маніпуляцій

Стан відшкодування податку на додану вартість у поточному році та заходи ДПС щодо запобігання застосуванню протиправних схем у цій сфері стали основними темами брифінгу заступника Голови ДПС Євгена Олейнікова. Як відзначив Євген Олейніков, протягом січня – листопада поточного року платниками податків сплачено до бюджету 236,9 млрд грн ПДВ. За вказаний період минулого року ця сума склала 218,4 млрд грн. Після відшкодування податку в бюджеті залишилося (сальдо) в минулому році – 76 млрд грн, у поточному – 108 млрд гривень.

Протягом січня – листопада 2020 року платникам було відшкодовано 128,7 млрд гривень. При цьому заявка до відшкодування склала 122,2 млрд грн, перехідний залишок з минулого року – 4,3 млрд гривень. Тобто сума відшкодованого ПДВ перевищила суму заявки на відшкодування разом із залишками попереднього періоду на 2,2 млрд гривень.

 «Одна з принципових позицій ДПС – відшкодування не може бути предметом для маніпуляцій. Відшкодування не є джерелом  поповнення бюджету. Це – кошти платників. І найкраща допомога, яку ми можемо надати в умовах карантину, – швидко виконати адміністративні дії, переконатися у законності відшкодування, прийняти відповідні рішення і забезпечити платникам своєчасне повернення їх », – підкреслив Євген Олейніков.

«Податкова служба і надалі буде використовувати всі інструменти для того, щоб ефективно протидіяти формуванню сумнівного податкового кредиту. Інформувати про це правоохоронні органи, з якими ДПС активно взаємодіє. Завдяки цій співпраці було напрацьовано і правові прийоми, які ми використовуємо, для того щоб захистити чесних платників, систему суспільних фінансів, кошти платників податків від злочинних посягань», – підкреслив Євген Олейніков.

 

Підтримка бізнесу та громадян

Головне управління ДПС у Сумській області інформує, що Кабінет Міністрів України (далі – КМУ) постановою від 11 грудня 2020 року № 1230 «Про виділення коштів для надання одноразової компенсації суб’єктам господарювання, які є юридичними особами, з метою відшкодування витрат, понесених на сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2»  (далі – Постанова № 1230) затвердив Порядок використання коштів, виділених для надання одноразової компенсації суб’єктам господарювання, які є юридичними особами (далі – Порядок № 1230).

Порядок № 1230 визначає механізм використання коштів державного бюджету за програмою «Надання одноразової компенсації суб’єктам господарювання, які є юридичними особами, з метою відшкодування витрат, понесених на сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2».

Бюджетні кошти спрямовуються на безповоротній основі для виплати суб’єктам господарювання одноразової компенсації витрат, понесених на сплату єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, на період здійснення обмежувальних протиепідемічних заходів, запроваджених з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.

Крім того, постановою КМУ від 09 грудня 2020 року № 1235 «Про виділення коштів для надання одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам, які можуть втратити доходи у разі повної заборони сфери їх діяльності внаслідок посилення обмежувальних заходів» (далі – Постанова № 1235) затверджено Порядок використання коштів для надання одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам, які можуть втратити доходи у разі повної заборони сфери їх діяльності внаслідок посилення обмежувальних заходів (далі – Порядок № 1235).

Порядок № 1235 визначає механізм використання коштів державного бюджету за програмою «Надання Пенсійним фондом України одноразової матеріальної допомоги застрахованим особам, які можуть втратити доходи у разі повної заборони сфери їх діяльності внаслідок посилення обмежувальних заходів, за рахунок коштів фонду боротьби з гострою респіраторною хворобою COVID-19, спричиненою коронавірусом SARS-CoV-2, та її наслідками».


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора