Інформаційна довідка щодо стану надходжень до бюджету у січні 2021 року
Згідно повідомлення пресслужба Державної податкової служби України позитивні тенденції наповнення державного бюджету продовжуються у 2021 році – це результати роботи щодо детінізації, розпочатої ДПС у травні 2020 року.
Надходження до бюджету перевищують не тільки визначені індикативи, а і зростають рік до року. При чому зростання надходжень відбувається порівняно з початком 2020 року, коли економіка та ДПС працювала на повну потужність без карантинних обмежень.
Так, за січень 2021 року при очікуваних надходженнях – 29,9 млрд грн., фактичні надходження склали 33,3 млрд грн., додатково надійшло 3,4 млрд гривень. В порівнянні з минулим роком додаткові надходження - 10,9 млрд грн, або у 1,5 рази більше.
У т.ч. ПДВ (за січень): очікувані – 13,4 млрд грн; фактично – 16,3 млрд грн. додаткові надходження 2,9 млрд грн, або збільшення на 21,7 відсотків. В порівнянні з минулим роком більше на 9,4 млрд грн, або у 2,4 раза більше.
Відшкодування ПДВ у січні становить 13,0 млрд грн (за оперативними даними).
Надходження від Сумщини до державної казни
Начальник Головного управління ДПС у Сумській області Наталія Кіяшко надала коментар для ЗМІ щодо сплати зборів та платежів до Державного бюджету платниками податків Сумщини.
Головним управлінням ДПС у Сумській області у січні 2021 року забезпечено збір до Державного бюджету в сумі 730,8 млн гривень, що більше збору за відповідний період минулого року на 140,8 млн грн, або на 23,9 відсотка.
Приріст надходжень відбувся з: податку на доходи фізичних осіб (110,2 млн гривень, приріст - 7,2 млн гривень, або 7,0 відсотків); військового збору (29,7 млн гривень, приріст - 1,9 млн гривень, або 6,7 відсотка); податку на додану вартість (375,9 млн гривень, збільшення на 145,4 млн гривень або на 63,1 відсотків); акцизного податку з вироблених в Україні підакцизних товарів (продукції) (приріст склав 0,6 млн гривень, або на 42,8 відсотків).
ДПС у січні опрацьовано 4 млн розрахункових документів
З 1 січня 2021 року в Україні у зв’язку з врегулюванням територіального устрою відповідно до вимог постанови «Про утворення та ліквідацію районів» від 17.07.2020 № 807-ІХ, прийняттям Закону України «Про Державний Бюджет України на 2021 рік» та внесенням змін до Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування»: введені в дію 183 тисячі нових бюджетних рахунків у розрізі територіальних громад для зарахування надходжень до державного та місцевого бюджетів; змінені бюджетні рахунки за окремими кодами класифікації доходів бюджету; відкриті нові небюджетні рахунки для зарахування єдиного внеску.
Інформація щодо реквізитів бюджетних та небюджетних рахунків була розміщена в електронному кабінеті платників, на вебпорталі ДПС у рубриці «Бюджетні рахунки» (https://tax.gov.ua/byudjetni-rahunki/) та в Центрах обслуговування платників.
Зазначені процеси призвели до значного збільшення бюджетних рахунків та відповідної інформації про надходження платежів від Казначейства. Органами ДПС у січні поточного року опрацьовано 4 млн розрахункових документів про сплачені суми податків на нові бюджетні рахунки та 2 млн розрахункових документів про сплату єдиного внеску.
Враховуючи великий обсяг масиву даних відображення сплачених сум в Електронному кабінеті відбувається поступово датою фактичного перерахування платниками сум до відповідного бюджету та / або фондів. При цьому пеня та штрафні санкції за несвоєчасну сплату не застосовуються.
Оподаткування дивідендів у 2021 році
З 1 січня 2021 року набрала чинності нова редакція пп. 14.1.49 ПКУ, за якою дивіденди – платіж, який здійснює юридична особа, в т. ч. емітент корпоративних прав, інвестиційних сертифікатів чи інших цінних паперів, на користь власника таких корпоративних прав, інвестиційних сертифікатів та інших цінних паперів, що засвідчують право власності інвестора на частку (пай) у майні (активах) емітента, у зв'язку з розподілом частини його прибутку, розрахованого за правилами бухгалтерського обліку.
Для цілей оподаткування до дивідендів прирівняні за операціями з нерезидентами, що належать до категорії зазначених у пп. «а», «в», «г» пп. 39.2.1.1 ПКУ, а саме: платежі у негрошовій формі, що здійснюються юридичною особою на користь її засновника та/або учасника (учасників) у зв'язку з розподілом чистого прибутку; суми доходів у вигляді платежів за цінні папери (корпоративні права), які виплачують на користь нерезидента у контрольованих операціях понад суму, яка відповідає принципу «витягнутої руки»; вартість товарів ((робіт, послуг), крім цінних паперів та деривативів), що придбаваються у нерезидента у контрольованих операціях понад суму, яка відповідає принципу «витягнутої руки»; сума заниження вартості товарів (робіт, послуг), які продаються нерезиденту у контрольованих операціях у порівнянні з сумою, яка відповідає принципу «витягнутої руки»; виплати в грошовій або негрошовій формі, яку здійснюються юридичною особою на користь її засновника та/або учасника – нерезидента України у зв'язку зі зменшенням статутного капіталу, викупом корпоративних прав у власному статутному капіталі, виходом учасника зі складу юридичної особи у розмірі, що призводить до зменшення нерозподіленого прибутку юридичної особи.