Кролевецька міська рада,
Конотопського району, Сумської області

Податкова знижка за навчання: які документи потрібно подати

Дата: 25.08.2025 14:30
Кількість переглядів: 63

Фото без опису

Громадяни, які протягом року здійснювали витрати на навчання у вітчизняних
закладах освіти, можуть повернути частину сплачених коштів завдяки податковій
знижці.
Головна умова – отримувати офіційні доходи, з яких сплачено податок на доходи
фізичних осіб, та подати декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня року,
наступного за звітним.
Витрати, які включаються до податкової знижки
Витрати за навчання у вітчизняних закладах дошкільної, загальної середньої,
професійної та вищої освіти.
Це кошти, які були використані як на освіту самого платника податку, так і на
користь його дітей, інших членів сім’ї першого ступеня споріднення або осіб, над
якими встановлено опіку чи піклування.
Як отримати
Подати річну податкову декларацію про майновий стан і доходи до 31 грудня року,
наступного за звітним. Для отримання знижки за 2024 рік необхідно подати
декларацію до 31 грудня 2025 року.
Які документи треба додати
- копію паспорта (1, 2 сторінки та сторінка прописки – і учня/студента, і члена
сім’ї, який подає декларацію на отримання податкової знижки);
- копію договору з навчальним закладом;
- копію квитанції про оплату за навчання за звітний рік;
- документи, які підтверджують ступінь споріднення, а саме: копію свідоцтва про
народження дитини, свідоцтва про шлюб – якщо сплата була за чоловіка (дружину);
- копію реєстраційного номера облікової картки платника податків: учня/студента і
члена сім’ї (хто подає декларацію на отримання податкової знижки);
- оригінали довідки з місця роботи про нараховану заробітну плату, утриманий
податок на доходи фізичних осіб та суми податкової соціальної пільги (в разі її
наявності) за звітний податковий рік;
- реквізити банківського рахунку для перерахування суми отриманої податкової
знижки (номер рахунку, найменування та МФО банку).
У разі використання електронних розрахункових документів у декларації
зазначаються лише їх реквізити.
Оригінали документів до податкової не подаються, але зберігаються у платника
протягом визначеного законом строку.
Контролюючі органи не мають права вимагати від платників документи, які вже
містяться у державних реєстрах або базах даних.
Як подати декларацію
Скористатися одним із таких способів:
- особисто платником податків або уповноваженою на це особою в орган ДПС за
місцем обліку;
- поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення;
- через Електронний кабінет платника.

7214 постраждалих від війни платників отримали тимчасове звільнення від

податкових обов’язків

Від 2022 року вже 7214 платників податків, які постраждали внаслідок бойових
дій, тимчасово звільнені від виконання податкових зобов’язань. З них 2913 платників
отримали таке звільнення у поточному році.
Найбільша кількість таких платників наразі перебуває на обліку у м. Києві – 1645,
серед яких також перереєстровані платники податків з прифронтових територій.
Серед лідерів на прифронтових територіях: Миколаївська (826), Запорізька (516) та
Харківська області (271).
Водночас відносно невелику кількість звільнень отримали платники Донеччини
(189), Луганщини (69) та Херсонщини (9). Це обумовлено об’єктивними причинами:
перебуванням на територіях, де ведуться активні воєнні (бойові) дії, оточених
(заблокованих) або тимчасово окупованих збройними формуваннями рф, що
унеможливлює подання заяв і необхідних документів на підтвердження неможливості
виконання обов’язків.
Разом з тим, такі платники зможуть скористатися правом на звільнення після:
- завершення бойових дій та/або окупації територій,
- отримання доступу до первинних документів,
- збору необхідних документів.
Нагадаємо, право на звільнення мають юридичні та фізичні особи, які
постраждали від російської агресії і не можуть виконувати свої податкові обов’язки
через її наслідки, зокрема:
- руйнування повністю або частково виробничих потужностей;
- знищення комп’ютерного та іншого обладнання;
- перебування на території бойових дій;
- окупацію території, де розташоване підприємство або його об’єкти
оподаткування;
- втрату доступу до виробничих чи управлінських приміщень;
- втрату інших виробничих чи необоротних активів.
Детальніше як скористатися механізмом звільнення від податкових обов’язків для
бізнесу з прифронтових територій читайте за посиланням https://tax.gov.ua/media-
tsentr/novini/924744.html .
Звірка даних щодо плати за землю: що потрібно знати
Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, що плата за землю є
обов'язковим платежем, який складається із земельного податку та орендної плати за
державні чи комунальні землі (згідно з п.п. 14.1.147 ПКУ).
Коли і як можна звернутися для звірки даних?
Платники податків мають право звернутися до податкового органу, щоб звірити
такі дані:
 Площа та кількість земельних ділянок чи паїв у власності/користуванні.
 Право на пільги зі сплати податку (з урахуванням п.п. 281.4 і 281.5 ст. 281
ПКУ).
 Розмір ставки земельного податку.
 Нарахована сума плати за землю.
Звертатися можна письмово або електронно - через Електронний кабінет
(п. 286.5 ст. 286 ПКУ).

Що робити, якщо знайшли розбіжності?
Якщо після звірки виявилися розбіжності, підтверджені документами
(оригіналами або належним чином засвідченими копіями), податкова служба протягом
десяти робочих днів зробить перерахунок і надішле нове податкове повідомлення-
рішення. Попереднє рішення буде анульовано.
Як перевірити нараховані суми онлайн?
Фізичні особи можуть переглянути податкові повідомлення-рішення щодо
плати за землю в електронному вигляді, скориставшись кваліфікованим електронним
підписом. Для цього потрібно зайти у розділ "ЕК для громадян" в приватній частині
Електронного кабінету на вебпорталі ДПС.
Закриття господарської одиниці: що з РРО/ПРРО?
Головне управління ДПС у Сумській області інформує, що закриття
господарської одиниці, де використовувався реєстратор розрахункових операцій
(РРО), потребує від суб’єкта господарювання певних дій. 
Пунктом 1 підрозділу 4 розділу II Порядку реєстрації та застосування
реєстраторів розрахункових операцій, що застосовуються для реєстрації
розрахункових операцій за товари (послуги), затвердженого наказом Міністерства
фінансів України від 14.06.2016  № 547 (із змінами та доповненнями) (далі – Порядок
№ 547) встановлено, що реєстрація РРО діє до дати скасування реєстрації РРО.
Це відбувається у випадках, визначених, зокрема, підпунктами 1 та 13 п. 1
підрозділу 4 розділу ІІ Порядку № 547 у разі, коли:
- суб’єктом господарювання подано заяву про скасування реєстрації РРО за
формою № 4-РРО (додаток 4 до Порядку № 547);
- щодо господарської одиниці, де використовується РРО, суб’єкт
господарювання повідомив про такий об’єкт оподаткування контролюючий орган
відповідно до вимог п. 63.3 с т. 63 Податкового кодексу України (ПКУ) як про
закритий або такий, що не експлуатується суб’єктом господарювання.
Відповідно до п. 8.1 розділу VIII Порядку обліку платників податків і зборів,
затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 09.12.2011 № 1588 (із
змінами та доповненнями) (далі – Порядок № 1588), платник податків зобов'язаний
повідомляти про всі об'єкти оподаткування і об'єкти, пов'язані з оподаткуванням,
контролюючий орган за основним місцем обліку (Повідомлення про об’єкти
оподаткування або об’єкти, пов’язані з оподаткуванням або через які провадиться
діяльність за формою № 20-ОПП (далі – Повідомлення за ф. № 20-ОПП)).
У разі зміни відомостей про об'єкт оподаткування, а саме: зміни типу,
найменування, місцезнаходження, виду права або стану об'єкта оподаткування,
платник податків надає до контролюючого органу за основним місцем обліку
Повідомлення за ф. № 20-ОПП з оновленою інформацією про об’єкт оподаткування,
щодо якого відбулися зміни, в такому самому порядку та строки, як і при реєстрації,
створенні чи відкритті об’єкта оподаткування (п. 8.5 розділу VIII Порядку № 1588).
Отже, якщо господарська одиниця закривається або на ній припиняється
здійснення діяльності, платник зобов’язаний подати Повідомлення за ф. № 20-ОПП. 
Таким чином, якщо податковий орган отримав відповідно до п. 63.3 ст. 63 ПКУ
Повідомлення за формою № 20-ОПП, в якій господарську одиницю, на яку
зареєстровано РРО, зазначено як закриту або таку, що не використовується у
діяльності платника, то реєстрація такого РРО скасовується.
Щодо ПРРО, то у разі, якщо платник повідомляє про закриття об’єкта
Повідомленням за ф. № 20-ОПП, система автоматично скасовує реєстрацію ПРРО
через фіскальний сервер.
Сектор інформаційної взаємодії
ГУ ДПС у Сумській області


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь