Головне управління ДПС у Сумській області інформує
Для ДПС важливі системні комунікації з бізнесом
Державна податкова служба України зацікавлена в оперативній комунікації з бізнесом. Саме тому такий інструмент взаємодії як Комунікаційна податкова платформа дає змогу платникам податків вирішувати проблемні питання в діалозі з податковою. Про це заявив в. о. Голови ДПС Євген Олейніков під час зустрічі з представниками Американської торговельної палати в Україні (АСС).
«Ми продовжуємо політику відкритості та прозорості у своїй діяльності. Саме тому акцент зроблено на комунікаціях з бізнесом, адже якщо вчасно отримати інформацію, то є можливість оперативно вирішити питання. Проблему простіше вирішити на момент її виникнення, ніж потім розбирати її наслідки», – зазначив Євген Олейніков.
Під час зустрічі учасники розглянули питання відшкодування ПДВ. Зокрема, за словами в. о. Голови ДПС, на сьогодні ця процедура прозора і платники вчасно отримують кошти, перевірки проводяться лише у разі виявлення системою підозрілих операцій, реальність яких потребує підтвердження.
«Ми здійснюємо перевірки лише у випадках, коли необхідно пересвідчитися, що дані податкових накладних у податкових деклараціях відповідають фактичному стану справ. ДПС не може і не буде ігнорувати ризики ухилення від оподаткування. Спірні моменти ми намагаємося вирішити завдяки інструментам комунікації, розглядаючи аргументи платників, аналізуємо всі деталі», – наголосив Євген Олейніков.
Одноразове (добровільне) спеціальне декларування
З 1 вересня 2021 року розпочато кампанію одноразового (спеціального) добровільного декларування активів фізичних осіб, яка триватиме до 1 вересня 2022 року. З початку вересня громадянами, які скористались одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням, до Державного бюджету України сплачено понад 1,5 млн гривень.
Нагадаємо, Закон України від 15 червня 2021 року № 1539 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо стимулювання детінізації доходів та підвищення податкової культури громадян шляхом запровадження одноразового (спеціального) добровільного декларування фізичними особами належних їм активів та сплати одноразового збору до бюджету» набрав чинності 21 липня 2021 року.
Декларуванню підлягають актини, які перевищують встановлені норми
Головне управління ДПС у Сумській області інформує, що скористатися одноразовим (спеціальним) добровільним декларуванням можуть фізичні особи – резиденти, у тому числі самозайняті особи, а також фізичні особи, які не є резидентами України, але які були резидентами на момент отримання (набуття) об’єктів декларування чи на момент нарахування (отримання) доходів, внаслідок яких були отримані (набуті) об’єкти декларування, і які відповідно до Кодексу є чи були платниками податків.
Пунктом 10 підрозділу 94 розділу XX Податкового кодексу України (далі – ПКУ) встановлено склад та обсяг активів, джерела одержання (набуття) яких у разі невикористання фізичною особою права на подання одноразової (спеціальної) добровільної декларації вважаються такими, з яких повністю сплачено податки і збори відповідно до податкового законодавства, зокрема: активи (крім нерухомості та транспортних засобів), сумарна вартість яких не перевищує 400 тисяч гривень; квартира/квартири – загальна площа якої/яких не перевищує сукупно до 120 кв. м; будинок/будинки – загальна площа якої/яких не перевищує сукупно до 240 кв. м; технічні споруди до 60 кв. м; земельні ділянки – у межах норм безоплатної приватизації; один транспортний засіб особистого некомерційного використання (крім транспортного засобу, призначеного для перевезення 10 осіб і більше, включаючи водія, легкового автомобіля з робочим об’ємом циліндрів двигуна не менше як 3 тисячі кубічних сантиметрів та/або середньоринковою вартістю понад 400 тисяч гривень, мотоцикла із робочим об’ємом циліндрів двигуна понад 800 кубічних сантиметрів, літака, гелікоптера, яхти, катера).
Типові порушення, які виявляють під час перевірок РРО
Станом на 15 вересня 2021 року підрозділом фактичних перевірок управління податкового аудиту Головного управління ДПС у Сумській області було проведено 300 фактичних перевірок торгових об’єктів та надання послуг, через які здійснюються торгівля підакцизними товарами. Загальна сума штрафних (фінансових) санкцій передбачена за матеріалами проведених перевірок, за фактами 406 виявлених порушень законодавства, контроль за яким покладено на органи державної податкової служби складає близько 32 мільйони гривень.
Типовими порушеннями, які виявляється під час перевірок на сьогодні є: здійснення реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів без зазначення в касових чеках кодів товарних позицій згідно УКТ ЗЕД (156 випадків за якими донараховано 0,8 млн грн санкцій); порушення ведення обліку товарних запасів та відсутність первинних документів щодо походження товару (67 випадків, донараховано 27,1 млн грн санкцій у т.ч. 27,0 млн грн при проведенні перевірок АЗС); продаж алкогольних напоїв за цінами нижчими від мінімальних (62 випадки за якими донараховано 0,6 млн грн санкцій); проведення розрахунків без використання реєстраторів розрахункових операцій та невидачі відповідних розрахункових документів (27 випадків за якими донараховано 0,1 млн грн санкцій);торгівля алкогольними напоями у заборонений час доби (24 випадки, за якими донараховано 0,2 млн грн санкцій); підтвердження реалізації алкогольних напоїв та тютюнових виробів неповнолітнім згідно матеріалів поліції (19 випадків за якими донараховано 0,1 млн грн санкцій); здійснення торгівлі алкогольними напоями та тютюновими виробами без отримання ліцензій (11 випадків, за якими донараховано 0,2 млн грн санкцій); продаж та зберігання підакцизних товарів без марок акцизного податку (6 випадків за якими донараховано 0,1 млн грн санкцій); зберігання пального без отримання відповідної ліцензії (3 випадки за якими донараховано 1,5 млн грн санкцій); невнесення касового апарату до ліцензії (1 випадок за яким донараховано 0,5 млн грн санкцій).
Чи здійснюється розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті ЄСВ?
Головне управління ДПС у Сумській області нагадує, чинним законодавством, що регулює порядок нарахування, обчислення і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (далі – ЄСВ), не передбачено розстрочення та відстрочення заборгованості по сплаті ЄВ.
Відповідно до частини 12 ст. 9 Закону України від 8 липня 2010 року № 2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» зі змінами та доповненнями (далі – Закон № 2464) ЄВ підлягає сплаті незалежно від фінансового стану платника. За наявності у платника ЄСВ одночасно із зобов’язаннями із сплати ЄВ зобов’язань із сплати податків, інших обов’язкових платежів, передбачених законом, або зобов’язань перед іншими кредиторами зобов’язання із сплати ЄВ виконуються в першу чергу і мають пріоритет перед усіма іншими зобов’язаннями, крім зобов’язань з виплати заробітної плати (доходу).
У разі несвоєчасної або не в повному обсязі сплати ЄСВ до платника застосовуються фінансові санкції, передбачені цим Законом, а посадові особи, винні в порушенні законодавства про збір та ведення обліку ЄСВ, несуть дисциплінарну, адміністративну, цивільно-правову або кримінальну відповідальність згідно із законом (частина 11 ст. 9 Закону № 2464).