A A A K K K
для людей із порушенням зору
Кролевецька міська рада,
Конотопського району, Сумської області

Обгрунування електроенергії 2022 рік

Дата: 21.12.2021 10:11
Кількість переглядів: 107

Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі

На виконання постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (із змінами) надається обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення,  очікуваної вартості предмета закупівлі щодо закупівлі товару:

 

Предмет закупівлі:

ДК 021:2015-09310000-5 «Електрична енергія» (закупівля електричної енергії (універсальна послуга)).

Ідентифікатор закупівлі: UA-2021-12-16-002387-с.  

 

Очікувана вартість предмета закупівлі: 562 920,98 грн. (п'ятсот шістдесят дві тисячі дев’ятсот двадцять гривень 98 копійок), в тому числі ПДВ 93 820,16 грн. (дев'яносто три тисячі вісімсот двадцять гривень 16 копійок).

 

Обгрунтування технічних і якісних характеристик предмета закупівлі:

Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі визначені відповідно до потреб замовника та з урахуванням вимог нормативних документів у цій сфері.

 

Обгрунтування розміру бюджетного призначення та  обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі розмір бюджетного призначення на електричну енергію (закупівля електричної енергії (універсальна послуга)) на 2022 рік базується виходячи з очікуваного (прогнозованого) обсягу споживання електричної енергії на 2022 рік для потреб Кролевецької міської ради та виконавчого комітету Кролевецької міської ради та на основі фактичного використання енергії у попередньому 2021 році. Розмір бюджетного призначення предмета закупівлі визначено відповідно до Рішення вісімнадцятої сесії восьмого скликання Кролевецької міської ради Конотопського району Сумської області "Про  бюджет Кролевецької міської територіальної громади на 2022 рік" від 24 грудня 2021 року.

Очікувану вартість предмета закупівлі обумовлено аналізом споживання електричної енергії за попередній календарний рік та методом порівняння ринкових цін відповідно до Методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, яка затверджена наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 року № 275.

          Очікувана вартість закупівлі електричної енергії на 2022 рік, враховуючи потребу Замовника (99 530 кВт) та затвердження тарифу на універсальну послугу  у розмірі 5,655792 грн. з ПДВ склала 562 920,98 грн.

 

 

Обгрунтування застосування переговорної процедури закупівлі:

Правовідносини, які пов'язані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем, постачанням електричної енергії між суб’єктами ринку електричної енергії (ліцензіатами з виробництва, передачі, розподілу або постачання електричної енергії) та споживачами електричної енергії, регламентуються Законом України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VІІІ від 13.04.2017 р. та Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018р. № 312 (далі – ПРРЕЕ).

Відповідно до положень Закону України «Про ринок електричної енергії» малим непобутовим споживачам для забезпечення їх електричною енергією для власного споживання надається універсальна послуга - постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» на всій території України.

Відповідно до положень статті 63 Закону України «Про ринок електричної енергії», універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим непобутовим споживачам.

Відповідно до п. 93 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії», універсальна послуга - постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України. Відповідно до п. 67 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії»  постачальник універсальної послуги - визначений відповідно до цього Закону електропостачальник, який виконує зобов’язання щодо надання універсальної послуги. Відповідно до п. 42 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» та згідно пункту 1.1.2. ПРРЕЕ, малий непобутовий споживач - споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт.

Оскільки договірна потужність електроустановок Кролевецької міської ради та Виконавчого комітету Кролевецької міської ради становить менше 50 кВт, Замовник –  Виконавчий комітет Кролевецької міської ради – відповідно до положень Закону України «Про ринок електричної енергії» та положень ПРРЕ являється малим непобутовим споживачем - споживачем, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт.

Відповідно до частини другої статті 58 Закону України «Про ринок електричної енергії» малі не побутові споживачі мають право на отримання універсальних послуг відповідно до цього Закону. Відповідно до статті 63 Закону України «Про ринок електричної енергії»  постачальник універсальних послуг не може відмовити побутовому та малому не побутовому споживачу, які знаходяться на території здійснення його діяльності, в укладенні договору постачання електричної енергії.

Пунктом 3.1.1. ПРРЕЕ визначено, що місцем провадження господарської діяльності електропостачальника є територія України, крім постачальників універсальної послуги та постачальників "останньої надії", для яких місцем провадження господарської діяльності є територія, визначена в умовах конкурсу, проведеного у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. У межах території діяльності одного постачальника універсальних послуг або постачальника "останньої надії" не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг або постачальниками "останньої надії" відповідно. Також, п.2. ст.63 Закону України «Про ринок електричної енергії» зазначено, що визначення постачальника універсальних послуг здійснюється рішенням Кабінету Міністрів України за результатами конкурсу, проведеного у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до додатку 3 до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 26.10.2018 року № 1268 Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території «ПЕРЕЛІК постачальників універсальних послуг на закріпленій території», постачальником універсальних послуг на території Сумської області є ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ЕНЕРА СУМИ", код 41884537.

ТОВ «ЕНЕРА СУМИ», яке створене в результаті здійснення заходів з відокремлення оператора системи розподілу, на виконання вимог Закону України «Про ринок електричної енергії», упродовж чотирьох років  з 01 січня 2019 року виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території – адміністративній території Сумської області. Відповідно до постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.06.2018 року № 429 було прийнято рішення видати, у тому числі, ТОВАРИСТВУ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ЕНЕРА СУМИ» (ТОВ "ЕНЕРА СУМИ", код ЄДРПОУ 41884537) ліцензію на право провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії споживачу. Враховуючи вищезазначене, ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» є єдиним постачальником універсальної послуги за регульованим тарифом на території  Сумської області.

 Відповідно до п.3.1.1 глави 3.1 розділу ІІІ Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 року № 312 (зі змінами) постачання (продаж) електричної енергії споживачу здійснюється за договором про постачання електричної енергії споживачу обраним споживачем електропостачальником, який отримав відповідну ліцензію, за вільними цінами, крім постачання електричної енергії постачальником універсальної послуги або постачальником «останньої надії». Необхідно зазначити, що тариф на універсальну послугу є державним регульованим тарифом, всі складові вартості електричної енергії, що поставляється за універсальною послугою підлягають державному регулюванню. Ціни (тарифи) на послуги постачальника універсальних послуг, постачальника «останньої надії» визначаються у встановленому законодавством порядку. Порядок формування цін на універсальні послуги затверджений постановою НКРЕКП від 05.10.2018 року № 1177, відповідно до вимог якої ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» розраховуються ціни на універсальні послуги, з подальшим їх оприлюдненням на офіційному сайті ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» та засобах масової інформації. Постачальник універсальних послуг здійснює постачання електричної енергії у порядку, визначеному Правилами роздрібного ринку електричної енергії, затвердженими постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 (далі – ПРРЕЕ), на умовах договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, який розроблений на основі Типового договору, затвердженого ПРРЕЕ.

Ч.1 ст.6 Закону України «Про ринок електричної енергії» визначено, що державне регулювання ринку електричної енергії здійснює Регулятор у межах повноважень, визначених цим Законом та іншими актами законодавства. П.3 ст.6 визначено, що до повноважень Регулятора на ринку електричної енергії належать, зокрема, затвердження методики (порядку) формування цін на універсальні послуги (затверджена Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 05.10.2018 року № 1177 «Про затвердження Порядку формування цін на універсальні послуги»); методики розрахунку ціни (тарифу) на послуги постачальника універсальних послуг (затверджена Постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 05.10.2018 року № 1176 «Про затвердження Методики розрахунку тарифу на послуги постачальника універсальних послуг»).

Відповідно до ч.3 ст.63 Закону України «Про ринок електричної енергії» постачальник універсальних послуг надає універсальні послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, що формуються ним відповідно до методики (порядку), затвердженої Регулятором, та включають, зокрема, ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу відповідно до укладених договорів про надання відповідних послуг.

Отже, із наведеного вбачається, що порядок визначення ціни на універсальні послуги є нормативно регульованим, прозорим та відкритим.

Таким чином,  закупівля електричної енергії саме на умовах універсальної послуги повністю забезпечує дотримання основних принципів проведення публічних закупівель, визначених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості, недискримінації учасників, запобіганню корупційним діям і зловживанням. Корупційні дії та зловживання, пов‘язані із формуванням ціни на предмет закупівлі при постачанні електричної енергії на умовах універсальної послуги, є неможливими, оскільки всі складові ціни затверджуються уповноваженими державними органами.

 Отже, постачання електричної енергії у постачальника універсальних послуг може бути здійснено тільки певним постачальником в залежності від територіального розташування мереж, у зв’язку із відсутністю конкуренції (у тому числі з технічних причин), інша альтернатива отримати електричну енергію на умовах універсальної послуги відсутня, оскільки послуги надаються визначеними постачальниками на визначеній території за регульованим тарифом.

На підставі вищевикладеного, керуючись нормами статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», беручи до уваги те, переговорна процедура закупівлі – це процедура, що використовується замовником як виняток і відповідно до якої замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі, враховуючи те,  що договір про постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги може бути укладено лише з одним постачальником через відсутність конкуренції, а також зважаючи на те, що постачання електричної енергії для малих непобутових споживачів за тарифами,  визначеними  у встановленому законодавством порядку, може забезпечити виключно постачальник універсальних послуг, та те, що постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги є економічно вигідним для Замовника, а також те, що ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» є єдиним постачальником універсальної послуги споживачам, об’єкти яких розташовані на території Сумської області, у Замовника виникла об’єктивна необхідність застосування переговорної процедури закупівлі для закупівлі електричної енергії на умовах універсальної послуги на 2022 рік на підставі п.2  ч.2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі  якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником, та проведення переговорів з ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» (код ЄДРПОУ 41884537) щодо вищезазначеної закупівлі.

Умовою застосування переговорної процедури закупівлі є пункт 2 частини другої статті 40 Закону, а саме: переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.

 

Документальне підтвердження відсутності конкуренції з технічних причин:

 

-   Закон України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VІІІ від 13.04.2017 р.

- Постанова НКРЕКП від 14.03.2018р. № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії».

- Постанова НКРЕКП від 14.06.2018 року № 429 «Про видачу ліцензій з постачання електричної енергії споживачу».

- Постанова НКРЕКП від 05.10.2018 року № 1177 «Про затвердження Порядку формування цін на універсальні послуги».

- Постанова НКРЕКП від 26.10.2018 року № 1268 Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території.

Додаток до обгрунтування:


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь